ثبت شرکت و مشاوره رایگان ثبت تغییرات شرکت : 09125068023|info@artregister.ir

ثبت برند در رشت، ثبت علائم تجاری در رشت، هزینه ثبت برند و علامت در

ثبت برند در رشت

هر بازرگانی که محصول خود را به بازار عرضه می کند می تواند علامت تجاری(برند) مخصوصی برای آن محصول اختیار نماید، بشرطی که برند مزبور را طبق قانون در اداره ی ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات به ثبت رساند .برای همین منظور ماده ی ۲ قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر داشته است که: «حق استعمال انحصاری علامت تجارتی فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند. ».برای ثبت علامت تجاری(برند) لازم است که کلیه ی مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات ،مراحل قانونی ثبت آن طی شده باشد.

نخستین گام برای ثبت برند انتخاب نامی مناسب می باشد باید بدانید که از اسامی مشهور و یا نام جغرافیایی نمی توانید استفاده نمایید که در این صورت موجب رد اظهارنامه برند شما می گردد. بیشترین تشابه اسامی در طبقاتی است که خواهان بیشتری دارد این طبقات شامل : مواد غذایی ، آشامیدنی و یا آرایشی و بهداشتی می باشد،همچنین اگر قصد دارید به همران نام تجاری خود لوگو نیز به ثبت برسانید بهتر است از تصاویر ملموس استفاده نمایید که درک آن برای مخاطبین قابل قبول باشد،لذا انتخاب نام برند از مهم ترین و اساسی ترین گام های ثبت علامت تجاری می باشد.

گام دوم جهت ثبت برند،تکمیل مدارک توسط متقاضی می باشد و چون برند به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد لذا هرکدام از آنها مدارک متفاوتی لازم دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری در رشت

شخص حقیقی:
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی).
شخص حقوقی:
مقاله برای مطالعه بیشتر:شخصیت حقوقی به چه کسی اطلاق می شود؟
  • کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
  • کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  • کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  • کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد).
مقاله برای مطالعه بیشتر: چگونه کارت بازرگانی بگیریم؟

نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت،کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

اشخاص ذیل می توانند نسبت به علامتی که تقاضای ثبت آن شده یا به ثبت رسیده است اعتراض کنند:
۱)کسانی که آن علامت را علامت تجارتی خود می دانند.
۲)کسانی که آن علامت با علامت آن ها به اندازه ای شباهت دارد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه می اندازد.

در صورتیکه اعتراضی مشاهده نشود علامت تجاری قابل ثبت می باشد.

استعلام علامت تجاری(برند) قبل از ثبت در رشت

برای ثبت برند یا علامت تجاری لازم است که قبل از آن استعلام برند صورت گیرد که آیا قبلا توسط فرد یا شرکت دیگری ثبت شده است یا خیر. اگر این برند قبلا توسط فرد یا شرکت دیگری ثبت شده باشد شما قادر به ثبت آن برند نخواهید بود و از طرفی هزینه و زمان شما برای ثبت برند مورد نظر هدر خواهد رفت،به دلیل تنوع برندهای ثبت شده در ایران و خارج از ایران این امر بسیار حائز اهمیت می باشد و به متقاضی میزان درصد تایید علامت مور دنظر را اعلام می کند، با استعلام برند قبل از ثبت می توان از اسامی، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلا ثبت شده اند به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ی ثبت شده در آن اطلاع پیدا کرد لذا این امر موجب اطمینان خاطر متقاضی جهت ثبت علامت مورد نظر خواهد شد،همچنین این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه به دلیل عدم رد برند خواهد گردید.

مقاله برای مطالعه بیشتر: ثبت علامت من چند روز زمان می برد؟

استعلام برند قبل از ثبت، موارد ذیل را اعلام خواهد کرد:

۱- اگر در عنوان علامت مشابه عبارت مورد نظر وجود داشته باشد.
۲- یکی از کلمات عنوان علامت عینا برابر عبارت مورد نظر باشد.
۳- در عنوان علامت مشابه عنوان مورد نظر وجود داشته باشد.
در صورت ثبت علامت مورد نظر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، شماره ثبت و مالک علامت نیز قابل شناسایی خواهد بود.
استعلام برند قبل از ثبت راهی مطمئن جهت ثبت علامت دلخواه در طبقه مورد نظر خواهد بود.

کارشناسان مجرب ما می توانند در حداقل زمان ممکن پاسخ استعلام برند مورد نظر شما را اعلام نمایند.

مقاله برای مطالعه بیشتر: اصلا چرا باید علامت خود را ثبت کنم؟ 
راه های ارتباط با ما:۰۹۱۲۵۰۶۸۰۲۳

info@artregister.ir

2020-08-06T06:07:44+00:00