ثبت شرکت و مشاوره رایگان ثبت تغییرات شرکت : 09125068023|info@artregister.ir

ثبت شرکت سهامی عام، هزینه ثبت شرکت سهامی عام

ثبت شرکت سهامی عام، هزینه ثبت شرکت سهامی عام

ثبت شرکت سهامی عام 

 شرکت سهامی عام شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است. در شرکت سهامی عام مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین میشود.ابتدا لازم به ذکر است جهت ثبت شرکتهای سهامی عام می بایست حداقل سرمایه شرکت ۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد .و همچنین تعداد موسسین در بدو امر نباید کمتر از ۳ نفر باشد.

مراحل ثبت شرکت سهامی عام:

۱)اظهارنامه و طرح اساسنامه تهیه و به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.

۲)افتتاح حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس نزد یکی از بانکها.

۳)موسسین باید لاقل ۲۰ درصد سرمایه شرکت را تعهد نمایند و حداقل ۳۵%مبلغ تعهد شده را به حساب شرکت سپرده نمایند.

۴)اظهارنامه و طرح اساسنامه تهیه شده به همراه طرح اعلامیه پذیره نویسی که به امضاء کلیه موسسین رسیده را به اداره ثبت شرکتها تسلیم نمایند.

نکته:طرح اظهارنامه و اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی می بایست دقیقا مطابق با مواد ۷ ،۸ ،۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت تنظیم گردد.

۵)پس از مطالعه طرح اظهارنامه طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام،اداره ثبت شرکتها اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی سهام را صادر می نمیاد.

موسسه هنر ثبت

نکته:در این مرحله احتیاج به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد که موسسه ثبت شرکت هنر ثبت مجوز مذکور را ظرف ۱۰ روز اخذ می نماید.اعلامیه پذیره نویسی می بایست حداقل در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر شود. و همچنین نزد بانکی که برای شرکت در شرف تاسیس حساب باز شده در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود.

۶)ظرف مهلتی که در اعلامیه پذیره نویسی معین گردید،علاقه مندان می توانند به بانک مراجعه نموده و حداقل تعداد سهامی را که موسسین در اعلامیه خود ذکر کرده اند را خریداری نمایند.(به این سهام اولیه ورقه تعهد سهام می گویند که می بایست مطابق ماده ۱۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت تنظیم شده باشد)

 

۷)پس از تائید بانک مبنی بر اینکه کلیه سهام شرکت تعهد گردیده و حداقل۳۵% از کل سرمایه واریز شده، گواهی بانکی مذکور با انضمام کپی شناسنامه و کارت ملی موسسین و پذیره نویسان(خریداران سهام) با انضمام صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که هیئت مدیره و بازرسین در آن انتخاب شده است و قبولی شمت خود را اعلام نموده اند به علاوه ی اساسنامه تصویب شده به اداره ثبت شرکتها تحویل و نهایتا شرکت به ثبت خواهد رسید.

بیشتر: چگونه شرکت سهامی خاص ثبت کنم؟    چگونه برند خودراثبت کنم؟

نکته:چنانچه ظرف ۶ ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به اداره ثبت شرکتها شرکت به ثبت نرسد هر یک از موسسین یا پذیره نویسان می توانند مبلغ پرداختی خود را از بانک دریافت نمایند(ماده ۱۹ لایحه اصلاحی قانون)

راه های ارتباط با ما:

۰۹۱۲۵۰۶۸۰۲۳

۰۲۱-۲۸۴۲۷۰۴۶

info@artregister.ir

موسسه هنر ثبت

2020-09-14T08:22:44+00:00