شرایط و مدارک لازم برای گرفتن کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی
بعد از ثبت شرکت یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام بدهید، مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و گرفتن کد کارگاهیست. بعد از گرفتن کد کارگاهی، افراد شاغل در شرکتتان را معرفی میکنید و لیست بیمهشان را رد میکنید.
بهترین زمان برای مراجعه و گرفتن کد کارگاهی ۱۵ روز بعد از ثبت شرکت است. به نزدیکترین شعبه حوالی شرکت خود مراجعه کنید، و به واحد بازرسی شعبه بروید. آدرس محل فعالیت خود را تائید کنید و بعد فرم تشکیل پرونده مطالباتی را بگیرید. فرم را پرکنید و با مدارکی که در ادامه اشاره میکنیم دوباره به شعبه بروید. (برای تائید اطلاعات شرکت و نوع فعالیت شرکتتان، نیاز دارید دوباره به شعبه بروید).
مدارک لازم برای گرفتن کد کارگاه (اشخاص حقوقی)
- برگه تأسیس شرکت
- اصل و تصویر روزنامه رسمی متضمن آگهی تاسیس شرکت و هرگونه آگهی تغییرات
- اصل و تصویر اظهارنامه ثبت شرکتها و یا موافقت اصولی
- اصل و تصویر تمام صفحات اساسنامه
- اصل و تصویر سند مالکیت یا اجارهنامه محل شرکت
- قبض تلفن
مدارک لازم برای گرفتن کد کارگاه (اشخاص حقیقی)
- اصل و تصویر پروانه کسب، تولید، بهرهبرداری، اجازه کار و یا عوارض نوسازی و مشاغل سال گذشته شهرداری
- اصل و تصویر سند مالکیت، حقوق صنفی، سرقفلی، اجارهنامه
- اصل و تصویر مدارک شراکت و بهرهبرداری در صورت وجود شریک
- اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی کارفرما
- اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک
- قبوض آب، برق، تلفن، در صورتی که کارگاه فاقد جواز کسب است.
بعد انجام مراحل بالا و پس از شناسایی کارگاه و تعداد کارگران شاغل در شرکت، پرونده کارگاه شما تشکیل میشود و شماره کارگاه به شما اختصاص مییابد.