ثبت شرکت و مشاوره رایگان ثبت تغییرات شرکت : 09125068023|info@artregister.ir

ثبت شعبه خارجی در ایران 

ثبت شعبه خارجی در ایران 

ثبت شعبه خارجی در ایران :براساس بخشنامه۷۸۳/۹۰/۶۰مورخه ۱۶/۴/۹۴ وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت
۱.برای اشخاص حقوقی در حساب جاری حداقل ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال وبرای اشخاص حقیقی۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال به عنوان شرط لازم.
۲.اسناد معتبر(روزنامه رسمی یا حکم کارگزینی و یا لیست تامین اجتماعی)مبنی بر تجربه فعالیت در بنگاه های صادراتی، وارداتی و تولیدی به عنوان عضو هیئت مدیره،مدیر عامل،مدیر بازرگانی(داخلی-خارجی)،مدیر فروش،کارشناس امور بازرگانی،مدیر امور حقوقی،در ثبت شرکت های دارای عضویت معتبر اتاق تهران،بعنوان یکی از شرایط کافی.
۳-ارائه پروانه بهره برداری ،جواز تاسیس،کارت شناسایی کارگاه،پروانه فعالیت صنعتی،کشاورزی،معدنی،خدمات فنی مهندسی،خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات از مراجع ذیربط.
۴-برخورداری از حساب بانکی جاری با گردش مالی حداقل ۲ میلیارد ریال به مدت یکسال متعلق به یکی از اعضای هیئت مدیره،مدیر عامل به عنوان یکی از شرایط کافی.
۵- دارا بودن سند مالکیت محل قانونی به نام متقاضی یا اعضای هیئت مدیره شخص حقوقی و نیز شخص حقیقی داوطلب دریافت کارت بازرگانی.
۶-حداقل ۶ ماه سابقه عضویت در اتاق تهران و نیز شرکت در دوره های آموزشی اتاق تهران به عنوان یکی از شرایط کافی.
۷-اثبات عملکرد اقتصادی با ارائه مدارکی نظیر،گزارش فصلی فروش یا اوراق تشخیص مالیاتی یا آراء هیئت های حل اختلاف مالیاتی یا تامین اجتماعی از سوی اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل شرکت و یا شخص حقیقی داوطلب دریافت کارت بازرگانی پس از تایید مدیریت امور مالی اتاق تهران یه عنوان یکی از شرایط کافی.
۸-دارا بودن سابقه خدمت برای اشخاص حقیقی یا مدیران عامل اشخاص حقوقی متقاضی دریافت کارت بازرگانی که دارای حداقل ۳ سال سابقه کار در ادارات تابعه سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران تحت عنوان کارشناس با تایید مدیریت عضویت اتاق تهران و نماینده تهران و نماینده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بعنوان یکی از شرایط کافی.

کلیه اشخاص خارجی(اتباع غیر ایرانی)اعم از اینکه شخص حقیقی باشند یا شخص حقوقی(غیر ایرانی)به سه صورت می توانند در ایران به ثبت برسد.
۱)ثبت شعبه خارجی در ایران:(فقط در تهران یا یکی از مناطق آزاد امکان پذیر است)
۲)ثبت نمایندگی در ایران:(فقط در تهران یا یکی از مناطق آزاد امکان پذیر است)
۳)ثبت شرکت جدید در ایران:(در کلیه شهرهای سرزمین اصلی یا مناطق آزاد)

۱)ثبت شعبه خارجی در ایران
الف:تعریف شعبه در قوانین ایران
شعبه یکی از واحدهای شرکت است که می تواند فروش ها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی تا مرکز اصلی شرکت داشته باشد گسترش دهد.حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه مادر با موافقت شرکت ما تعیین میشود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی(مادر)است.
ب:مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه خارجی
۱)گواهی ثبت شرکت خارجی(شرکت مادر)
۲)اساسنامه شرکت(شرکت مادر)
۳)آخرین تغییرات شرکت(در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد)
۴)آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت
۵)تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتناما به تفصیل درج شده باشد.

نمونه وکالتنامه:
((به آقای/خانم……………..وکالت داده میشود تا نسبت به ثبت شعبه ای از شرکت در جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید همچنین ایشان اختیار دارد تا نسبت به امضای کلیه مدارک و دفاتر جهت ثبت شعبه اقدام کند به نام شرکت مادر قرارداد منعقد نماید گارانتی محصولات و خدمات شرکت را طبق آیین نامه های مصوبات شرکت مادر انجام دهد و…))
فعالیت شعبه یک شرکت خارجی طبق قوانین ایران فقط محدود به موارد ذیل می باشد:
۱)ارائه خدمات بعد از فروش کالاها یا خدمات شرکت خارجی.
۲)انجام عملیات اجرایی قراردادهایی که بین اشخاص ایرانی و شرکت خارجی منعقد میشود.
۳)بررسی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری شرکت خارجی در ایران.
۴)همکاری به شرکت های فنی و مهندسی ایرانی برای انجام کار در کشورهای ثالث
۵)افزایش صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران
۶)ارایه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش فنی و فناوری.
سایر موارد در خصوص ثبت شعبه خارجی در ایران و شرکت خارجی:
مدیر شعبه که از طرف شرکت اصلی(مادر)معرفی می گردد یکی از پرسنل شرکت اصلی محسوب می گردد و هر زمان شرکت مادر بخواهد می تواند مدیر شعبه را تغییر دهد.

2018-07-06T16:51:49+00:00